Projecten

A15 Maasvlakte Vaanplein

aa

Project omschrijving

A15 Maasvlakte-Vaanplein
Regio Rijnmond is volop in ontwikkeling. Er komen steeds meer huizen en de havens groeien. De A15 is de verbindingsweg tussen de regio en de rest van het land. Meer mensen en meer bedrijven zorgen voor meer verkeer op de A15. Om het gebied beter bereikbaar te maken wordt de A15 aangepast.
Het hele traject Maasvlakte-Vaanplein wordt aangepakt. De verwachting is dat de werkzaamheden rond 2015/2016 klaar zijn. Het traject is op te splitsen in drie delen:

  • Maasvlakte tot Thomassentunnel
  • Rozenburg tot Spijkenisse
  • Spijkenisse tot knooppunt Vaanplein

Maasvlakte tot Thomassentunnel

De N15 tussen de Maasvlakte en de Thomassentunnel is al aangepast. Daar zijn nu in beide richtingen twee rijstroken beschikbaar. Met de Tracébesluit-procedure wordt dit een A-weg. Daarvoor zijn geen verdere aanpassingen nodig. 

Rozenburg tot Spijkenisse 
Dit gedeelte wordt uitgebreid van 2x2 rijstroken tot 2x3 rijstroken en het Hartelkruis wordt aangepast voor een betere doorstroming. 

Spijkenisse tot Vaanplein 
Tussen Spijkenisse (aansluiting met het Hartelkruis) en knooppunt Vaanplein worden parallelwegen aangelegd. De weg bestaat straks uit drie rijstroken op de hoofdrijbaan en twee op de parallelrijbaan, in beide richtingen. Er komt een nieuwe Botlekbrug in de A15. Deze wordt 14 meter hoog, twee keer zo hoog als de bestaande brug. Daardoor hoeft de brug minder vaak open dan nu. De Botlektunnel blijft gewoon bestaan. 

Aandeel BENK PROJECTS

BENK PROJECTS is gevraagd het capaciteitsmanagement te verzorgen tijdens dit project binnen de engineering, voorbereiding, uitvoering en maintenance op het gebied van:

Engineering DVM;
Werkvoorbereiding TTI;
Constructiemanagement TTI;
Advies en Engineering EMC;
Engineering HVAC;
Advies en Engineering Brandbeveiliging;
Engineering TTI;
EOS Document Management;
Werkvoorbereiding en Projectleiding Maintenance.